У чому різниця між брендом, айдентикою та логотипом

Студія Paket 24

Думка, що бренд, айдентика і логотип означають те саме поняття і є взаємозамінними, – хибна. Проте, якщо перед вами постало завдання вдало представити певний товар чи послугу за допомогою друкованої продукції, розібратися у визначеннях необхідно. Це допоможе зрозуміти, які саме поліграфічні матеріали потрібні вашій компанії, у якій кількості, яким повинно бути оформлення. Чітко сформульоване замовлення дозволить зекономити час і кошти. Також правильне розуміння понять і того, як вони стосуються вашої компанії, допоможе у розв’язанні подальших питань.

Що таке бренд і брендинг

Бренд об’єднує найважливіші риси компанії та передає її унікальність споживачам. Бренди призначені для того, щоби в потрібний момент завоювати довіру та сформувати авторитет у його заздалегідь обраної цільової аудиторії. Кажучи кількома словами, бренд – це взаємозв’язок між вашою фірмою та цільовою аудиторією. Його заробляють, а не роблять, тому що це винагорода, яку ви отримуєте з плином часу за побудову реальних і довірчих відносин із вашим ринком.

Люди купують не сам товар, а більше відчуття й емоції, які він буде приносити. Якщо очікування покупців збігаються з реальністю, вони починають довіряти компанії. Товари від сильних брендів дають відчуття впевненості, належності до особливого прекрасного світу. Зміцнення бренду важливе для компанії, щоби не губитися на тлі конкурентів. Для споживача продукт відомого бренду – це демонстрація свого статусу в суспільстві, адже з укріпленням позицій бренду на ринку зростає й ціна товарів з його іменем.

Брендинг – це процес формування бренду у свідомості споживачів. Це стратегія, яку розробляють компанії, щоби допомогти людям швидко познайомитися зі своїм брендом, а також дати їм підставу вибирати свою продукцію замість конкурентів. Завдання брендингу – залучити й утримати лояльних клієнтів та інших зацікавлених сторін, завжди поставляючи саме той продукт, який відповідає обіцянкам бренду.

Айдентика Airbnb - поліграфія Paket 24

Визначення поняття айдентика

Айдентика (з англ. identity – ідентичність) – це систематизований пакет ілюстративних засобів, якими бізнес-суб’єкт користується для передачі інформації про свій бренд. Цими візуальними засобами можуть бути логотипи, шрифти або навіть кольорова палітра. Візуальна ідентичність (повністю – система візуальної ідентичності) включає (хоча й не завжди):

  • брошури;
  • листівки, книги, веб-сайти;
  • канцтовари (візитна картка, конверти, бланки тощо);
  • вивіски (дизайн екстер'єру та інтер'єру);
  • письмовий контент, як-от ключові повідомлення (передається за допомогою прямого та непрямого спілкування);
  • упаковки;
  • спеціальний одяг за індивідуальним замовленням, який носять працівники тощо.

Отже, айдентика пов’язана з тим, як ваш бренд виглядає для цільової аудиторії. Якщо ваші дії будуть послідовними, це сприятиме формуванню на ринку структурованої інформації про те, ким ви є, що пропонуєте споживачам, щоби зробити їхнє життя кращим і щасливішим. Це все частина візуальної ідентичності, яка демонструє компанію вашій аудиторії.

Айдентика Coca-Cola - студія Paket 24

Навіщо вашій компанії потрібен логотип

Лого (або логотип) – це візуальний засіб, за допомогою якого ваша компанія фіксує посил бренду та передає його цільовій аудиторії. Простіше кажучи, це зображення, тексти, фігури або їх комбінація, що відображає назву та мету бізнесу. Добре розроблений логотип також розповідає історію компанії та допомагає встановити емоційний зв’язок із цільовою аудиторією. Логотип важливий через низку причин, адже він:

  • справляє перше враження, що спонукає клієнтів взаємодіяти з вашим брендом;
  • допомагає створити ідентичність бренду;
  • дає вашій компанії символ, завдяки якому люди можуть краще запам'ятати вас; відрізняє вас від конкурентів;
  • формує лояльність до бренду.
Логотип Apple - Поліграфія Paket 24

Створення логотипу, безумовно, повинно бути одним із ваших пріоритетів при відкритті бізнесу. Правильно розроблений логотип надзвичайно полегшить процес брендингу.